LØNNEBERGET BARNEHAGE I DRIFT PÅ HOLEMOEN.

3.august 2015 kunne Lønneberget barnehage ønske velkommen til barn og foreldre på Holemoen. Personalet og frivillige dugnadshjelpere har stått på for å gjøre lokalet klart til oppstart, og i samarbeid med prosjektgruppa til I.L.Moingen har det blitt jobbet for å få de beste løsningene for alle. Vi synes klubbhuset har fått en herlig oppgradering innvendig, og fremstår fra sin beste side:-)

Veien hit - Garderobene er malt, og har med noen justeringer de samme garderobeløsningene. I fotballsesong vil foreldre ta med seg barnas ting hjem hver dag. Varmtvanns berederne har fått vegg foran seg, i bortegarderoben er det her lagd et bøttekott og i hjemmegarderoben et litt større lager/garderobeplass. I denne dusjen er stoler og bord for idrettslaget lagret. (bord og stoler som står i salen er til bruk for alle)

Dører er barnesikret eks med kroker, barnehagen skal hekte av disse ved stengetid, ev låste dører har en krok med nøkkelen ved siden av seg. Tavlen med info til klubbens medlemmer er fornyet og har byttet vegg!

På kjøkkenet har barnehagen investert i to nye overskap, en håndvask med sensorstyrt kran og lys over oppvaskkummen! Skapene blir merket, og dette er fordi at det skal være enklere for alle å finne ting. (Eks er pølsekoker satt inn i skap på kjøkkenet) Ellers er alle kraner byttet og barnesikret.

Lokalet er nå forkriftsmessig oppgradert med slukningsutstyr og merking av rømningsveier. I salen har det kommet en benk til barnehagens daglige kjøkkenutstyr og et skap til leker, dette er ikke låst. Det gjenstår noe elektriker arbeid, samt å installere ventilasjonsanlegg (dette blir på loftet og det vil ikke være synlige rør i taket)

Uteplassen er noe vi fremdeles jobber med, vi har fått opp et overbygd inngangsparti! VI FIKK TIDENES FLOTTESTE GAVE AV INGER LISE OG SVEIN ØVERENG, EN MEGET VELGJORT OG HJEMMELAGD LEIKESTUE! (den er åpen og vi håper den blir behandlet pent) OG PER HAR SNEKRET EN SUPER LASTEBIL TIL OSS!

Veien videre - Det er spennende å starte ny barnehage, og å få til å etablere gode rutiner for hverdagen og samarbeidet/samspillet med I.L.Moingen. Nå som mye av det praktiske og avtaler er på plass, ønsker vi å sette fokus på videre fremdrift i samarbeide med de målsettingene vi startet med:

«Et samspill mellom idrettslag og barnehage med fokus på glede, mestring, lek og aktive barn og unge»

«Et samarbeid hvor vi utnytter det beste fra

barnehage og idrettslag, som inkluderer alle aldersgrupper,

for ett levende bygdemiljø»

Ting må helt sikkert justeres underveis, og at det ordnes best med en dialog mellom barnehage og idrettslag. Vi storkoser oss i idrettslagets lokaler og på uteområdet. Og er veldig takknemlige for å få være her. Vi håper at åpenhet er noe vi kan få til å ha og gleder oss masse til å oppleve latter, leik og læring på Holemoen!                                                                                      Hilsen Line og Nina